01
|
Student potrafi wymieniać i charakteryzować techniki i strategie uzyskiwania zrekombinowanego DNA metodami in vitro oraz proponować wykorzystanie technik inżynierii genetycznej jako narzędzi poznawczych w badaniach dotyczących procesów życiowych organizmów
|
|
|
02
|
Student potrafi określić wpływ inżynierii genetycznej na obszary użyteczne dla gospodarki takie jak: biotechnologia, agrobiotechnologia, ochrona zdrowia
|
|
|
03
|
Student potrafi obsługiwać podstawowy sprzęt i aparaturę laboratoryjną stosowaną w rekombinacji DNA in vitro
|
|
|
04
|
Student potrafi planować ogólne założenia prostych eksperymentów związanych z analizą kwasów nukleinowych i rekombinacją DNA w warunkach laboratoryjnych
|
|
|
05
|
Student potrafi kontrolować i wpływać na wydajność i skuteczność metod umożliwiających rekombinację i wprowadzanie zrekombinowanego DNA do komórek
|
|
|
06
|
Student ma świadomość możliwości praktycznego wykorzystywania zdobyczy inżynierii genetycznej oraz występowania problemów związanych z użyciem technologii zrekombinowanego DNA, pojawiających się zwłaszcza w przypadku wychodzenia technologii poza skalę laboratoryjną
|
|
|
07
|
Student potrafi ocenić skuteczność zastosowanych techniki rekombinacji materiału genetycznego in vitro w porównaniu z klasycznymi technologiami genetycznymi w otrzymywaniu zmodyfikowanych organizmów o pożądanych cechach
|
|
|
08
|
Student ma świadomość problemów natury etycznej wynikających z manipulacji materiałem genetycznych zwłaszcza w odniesieniu do człowieka
|
|
|