01
|
Student potrafi opisać stosowane w biotechnologii środowiskowej procesy (technologie) jako elementy cykli krążenia pierwiastków w przyrodzie zależnych od aktywności mikroorganizmów
|
|
|
02
|
Student potrafi analizować możliwość efektywnego zastosowania biopreparatów nawożeniowych w warunkach polowych uwzględniając interakcję pomiędzy wprowadzonymi mikroorganizmami a natywną mikroflorą
|
|
|
03
|
Student potrafi określić rodzaj i właściwości drobnoustrojów wykorzystywanych jako biopestycydy i wykazać zalety ich stosowania jako zamienniki chemicznych środków ochrony roślin
|
|
|
04
|
Student potrafi kontrolować przy użyciu poznanych technik i metod przebieg procesów oczyszczania ścieków i środowiska oraz kompostowania odpadów organicznych
|
|
|
05
|
Student potrafi zaproponować metody stymulacji aktywności mikroorganizmów w środowisku prowadzące do intensyfikacji procesów eliminacji zanieczyszczeń lub pozyskiwania surowców
|
|
|
06
|
Student potrafi wyizolować ze środowiska i wyselekcjonować szczepy mikroorganizmów o cechach istotnych dla preparatów bionawożniowych lub ograniczających rozwój fitopatogenów
|
|
|
07
|
Stydent potrafi kształtować świadomość występowania ograniczeń w efektywności procesów biotechnologicznych zastosowanych w „otwartym systemie” środowiska wynikających z interakcji pomiędzy zasiedlającymi go mikroorganizmami
|
|
|
08
|
Student potrafi wskazać konieczność propagowania zalet metod biotechnologicznych w porównaniu do technologii fizyko-chemicznych stosowanych do eliminacji zanieczyszczeń i fitopatogenów ze środowiska, pozyskiwania surowców z kopalin, utylizacji odpadów.
|
|
|