01W
|
Student, który zaliczył przedmiot, zna i rozumie miejsce zajęć z edukacji plastycznej i plastyki w ramowych planach nauczania (D.1.W1)
|
|
|
02W
|
zna podstawy programowe, cele kształcenia i treści nauczania edukacji plastycznej i plastyki (D.1.W2)
|
|
|
03W
|
zna zagadnienia związane z programem nauczania, zasady projektowania procesu kształcenia oraz rozkładu materiału (D.1.W3)
|
|
|
04W
|
zna i rozumie kompetencje merytoryczne, dydaktyczne i wychowawcze nauczyciela, w tym potrzebę zawodowego rozwoju (D.1.W4)
|
|
|
05W
|
zna konwencjonalne i niekonwencjonalne metody nauczania edukacji plastycznej i plastyki, ze szczególnym uwzględnieniem autoekspresji twórczej (D.1.W5)
|
|
|
06W
|
zna metodykę realizacji poszczególnych treści kształcenia – rozwiązania merytoryczne i metodyczne właściwe dla edukacji plastycznej i plastyki (D.1.W6)
|
|
|
07W
|
zna zasady organizacji pracy w grupie przedszkolnej i klasie szkolnej: potrzebę indywidualizacji nauczania, formy pracy specyficzne dla zajęć edukacji plastycznej i plastyki, polegające w szczególności na autoekspresji twórczej (D.1.W7)
|
|
|
08W
|
zna sposoby organizowania przestrzeni klasy szkolnej dla zajęć z edukacji plastycznej i plastyki (D.1.W8)
|
|
|
09W
|
zna metody kształcenia w odniesieniu do zajęć edukacji plastycznej i plastyki, a także znaczenie kształtowania postawy odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystywania mediów cyfrowych (D.1.W9)
|
|
|
10W
|
rozumie rolę diagnozy, kontroli i oceniania w pracy dydaktycznej (D.1.W10)
|
|
|
11W
|
zna narzędzia właściwe w procesie oceniania uczniów w ramach zajęć edukacji plastycznej i plastyki (D.1.W11)
|
|
|
12W
|
zna zasady diagnozy wstępnej grupy uczniowskiej i każdego ucznia w kontekście zajęć edukacji plastycznej i plastyki oraz sposoby wspomagania rozwoju poznawczego uczniów (D.1.W12)
|
|
|
13W
|
rozumie znaczenie rozwijania umiejętności osobistych i społeczno-emocjonalnych uczniów (D.1.W13)
|
|
|
14W
|
zna warsztat pracy nauczyciela w zakresie organizacji czasu, oceniania uczniów, analizy i oceny własnej pracy (D.1.W14)
|
|
|
15W
|
rozumie potrzebę kształtowania u ucznia pozytywnego stosunku do własnej kreacji plastycznej, rozwijania ciekawości, aktywności i twórczego myślenia (D.1.W15)
|
|
|
16U
|
potrafi identyfikować typowe zadania szkolne z wymaganiami ogólnymi podstawy programowej edukacji plastycznej i plastyki oraz z kompetencjami kluczowymi (D.1.U1)
|
|
|
17U
|
potrafi przeanalizować rozkład materiału (D.1.U2)
|
|
|
18U
|
potrafi identyfikować powiązania treści zajęć edukacji plastycznej i plastyki z innymi treściami nauczania (D.1.U3)
|
|
|
19U
|
potrafi dostosować sposób komunikacji do poziomu rozwojowego uczniów (D.1.U4)
|
|
|
20U
|
potrafi kreować sytuacje dydaktyczne służące aktywności i rozwojowi zainteresowań uczniów oraz popularyzacji wiedzy (D.1.U5)
|
|
|
21K
|
jest przygotowany, by podejmować skuteczną współpracę w procesie dydaktycznym z rodzicami lub opiekunami uczniów, pracownikami szkoły i środowiskiem pozaszkolnym (D.1.U6)
|
|
|
22K
|
potrafi dobierać metody pracy klasy oraz środki dydaktyczne, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej, aktywizujące uczniów i uwzględniające ich zróżnicowane potrzeby edukacyjne (D.1.U7)
|
|
|
23U
|
potrafi merytorycznie, profesjonalnie i rzetelnie oceniać pracę uczniów wykonywaną w klasie i w domu, w szczególności wytwory plastyczne (D.1.U8)
|
|
|
24U
|
potrafi skonstruować sprawdzian służący ocenie danych umiejętności uczniów (D.1.U9)
|
|
|
25U
|
potrafi rozpoznać typowe dla zajęć edukacji plastycznej i plastyki błędy uczniowskie i wykorzystać je w procesie dydaktycznym (D.1.U10)
|
|
|
26U
|
potrafi przeprowadzić wstępną diagnozę umiejętności ucznia (D.1.U11)
|
|
|
27K
|
jest gotów do adaptowania metod pracy do potrzeb i różnych stylów uczenia się uczniów (D.1.K1)
|
|
|
28K
|
jest gotów do popularyzowania wiedzy o sztuce i twórczości artystycznej wśród uczniów i w środowisku szkolnym oraz pozaszkolnym (D.1.K2)
|
|
|
29K
|
jest gotów do zachęcania uczniów do podejmowania samodzielnej kreacji plastycznej (D.1.K3)
|
|
|
30K
|
jest gotów do promowania odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystywania mediów cyfrowych oraz poszanowania praw własności intelektualnej (D.1.K4)
|
|
|
31K
|
jest gotów do kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów (D.1.K5)
|
|
|
32K
|
jest gotów do budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów oraz kształtowania ich kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych (D.1.K6)
|
|
|
33K
|
jest gotów do rozwijania u uczniów ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej oraz logicznego i krytycznego myślenia (D.1.K7)
|
|
|
34K
|
jest gotów do kształtowania u uczniów nawyku systematycznego uczenia się i korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu (D.1.K8)
|
|
|
35K
|
jest gotów do stymulowania uczniów do uczenia się przez całe życie przez samodzielną pracę (D.1.K9)
|
|
|