Zapomniałeś hasła? |

Przeglądanie efektów uczenia się przedmiotu

Kierunek:Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych, I stopień [6 sem], stacjonarny, ogólnoakademicki, rozpoczęty w: 2021
Specjalność:cały kierunek
Przedmiot:Metodyka edukacji plastycznej
Akcje
Drukuj
Symbol Opis Kierunkowe efekty uczenia się Charakterystyki drugiego stopnia PRK
01W Student, który zaliczył przedmiot, zna i rozumie miejsce zajęć z edukacji plastycznej i plastyki w ramowych planach nauczania (D.1.W1)
02W zna podstawy programowe, cele kształcenia i treści nauczania edukacji plastycznej i plastyki (D.1.W2)
03W zna zagadnienia związane z programem nauczania, zasady projektowania procesu kształcenia oraz rozkładu materiału (D.1.W3)
04W zna i rozumie kompetencje merytoryczne, dydaktyczne i wychowawcze nauczyciela, w tym potrzebę zawodowego rozwoju (D.1.W4)
05W zna konwencjonalne i niekonwencjonalne metody nauczania edukacji plastycznej i plastyki, ze szczególnym uwzględnieniem autoekspresji twórczej (D.1.W5)
06W zna metodykę realizacji poszczególnych treści kształcenia – rozwiązania merytoryczne i metodyczne właściwe dla edukacji plastycznej i plastyki (D.1.W6)
07W zna zasady organizacji pracy w grupie przedszkolnej i klasie szkolnej: potrzebę indywidualizacji nauczania, formy pracy specyficzne dla zajęć edukacji plastycznej i plastyki, polegające w szczególności na autoekspresji twórczej (D.1.W7)
08W zna sposoby organizowania przestrzeni klasy szkolnej dla zajęć z edukacji plastycznej i plastyki (D.1.W8)
09W zna metody kształcenia w odniesieniu do zajęć edukacji plastycznej i plastyki, a także znaczenie kształtowania postawy odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystywania mediów cyfrowych (D.1.W9)
10W rozumie rolę diagnozy, kontroli i oceniania w pracy dydaktycznej (D.1.W10)
11W zna narzędzia właściwe w procesie oceniania uczniów w ramach zajęć edukacji plastycznej i plastyki (D.1.W11)
12W zna zasady diagnozy wstępnej grupy uczniowskiej i każdego ucznia w kontekście zajęć edukacji plastycznej i plastyki oraz sposoby wspomagania rozwoju poznawczego uczniów (D.1.W12)
13W rozumie znaczenie rozwijania umiejętności osobistych i społeczno-emocjonalnych uczniów (D.1.W13)
14W zna warsztat pracy nauczyciela w zakresie organizacji czasu, oceniania uczniów, analizy i oceny własnej pracy (D.1.W14)
15W rozumie potrzebę kształtowania u ucznia pozytywnego stosunku do własnej kreacji plastycznej, rozwijania ciekawości, aktywności i twórczego myślenia (D.1.W15)
16U potrafi identyfikować typowe zadania szkolne z wymaganiami ogólnymi podstawy programowej edukacji plastycznej i plastyki oraz z kompetencjami kluczowymi (D.1.U1)
17U potrafi przeanalizować rozkład materiału (D.1.U2)
18U potrafi identyfikować powiązania treści zajęć edukacji plastycznej i plastyki z innymi treściami nauczania (D.1.U3)
19U potrafi dostosować sposób komunikacji do poziomu rozwojowego uczniów (D.1.U4)
20U potrafi kreować sytuacje dydaktyczne służące aktywności i rozwojowi zainteresowań uczniów oraz popularyzacji wiedzy (D.1.U5)
21K jest przygotowany, by podejmować skuteczną współpracę w procesie dydaktycznym z rodzicami lub opiekunami uczniów, pracownikami szkoły i środowiskiem pozaszkolnym (D.1.U6)
22K potrafi dobierać metody pracy klasy oraz środki dydaktyczne, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej, aktywizujące uczniów i uwzględniające ich zróżnicowane potrzeby edukacyjne (D.1.U7)
23U potrafi merytorycznie, profesjonalnie i rzetelnie oceniać pracę uczniów wykonywaną w klasie i w domu, w szczególności wytwory plastyczne (D.1.U8)
24U potrafi skonstruować sprawdzian służący ocenie danych umiejętności uczniów (D.1.U9)
25U potrafi rozpoznać typowe dla zajęć edukacji plastycznej i plastyki błędy uczniowskie i wykorzystać je w procesie dydaktycznym (D.1.U10)
26U potrafi przeprowadzić wstępną diagnozę umiejętności ucznia (D.1.U11)
27K jest gotów do adaptowania metod pracy do potrzeb i różnych stylów uczenia się uczniów (D.1.K1)
28K jest gotów do popularyzowania wiedzy o sztuce i twórczości artystycznej wśród uczniów i w środowisku szkolnym oraz pozaszkolnym (D.1.K2)
29K jest gotów do zachęcania uczniów do podejmowania samodzielnej kreacji plastycznej (D.1.K3)
30K jest gotów do promowania odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystywania mediów cyfrowych oraz poszanowania praw własności intelektualnej (D.1.K4)
31K jest gotów do kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów (D.1.K5)
32K jest gotów do budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów oraz kształtowania ich kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych (D.1.K6)
33K jest gotów do rozwijania u uczniów ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej oraz logicznego i krytycznego myślenia (D.1.K7)
34K jest gotów do kształtowania u uczniów nawyku systematycznego uczenia się i korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu (D.1.K8)
35K jest gotów do stymulowania uczniów do uczenia się przez całe życie przez samodzielną pracę (D.1.K9)