01W
|
Student, który zaliczył przedmiot, zna i rozumie miejsce muzyki w ramowych planach nauczania na poszczególnych etapach edukacyjnych
|
|
|
02W
|
zna podstawę programową muzyki obowiązującą w klasach IV-VIII szkoły podstawowej
|
|
|
03W
|
zna i rozumie integrację wewnątrz- i międzyprzedmiotową oraz zasady projektowania procesu kształcenia oraz rozkładu materiału
|
|
|
04W
|
zna i rozumie kompetencje merytoryczne, dydaktyczne i wychowawcze nauczyciela, w tym potrzebę zawodowego rozwoju
|
|
|
05W
|
zna konwencjonalne i niekonwencjonalne metody nauczania muzyki
|
|
|
06W
|
zna metodykę realizacji poszczególnych treści kształcenia w obrębie przedmiotu szkolnego muzyka
|
|
|
07W
|
zna i rozumie organizację pracy w klasie szkolnej i grupach, w tym potrzebę indywidualizacji nauczania muzyki oraz formy pracy specyficzne dla zajęć muzycznych
|
|
|
08W
|
zna metody kształcenia w zakresie muzyki, a także znaczenie kształtowania postawy odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystywania mediów cyfrowych oraz poszanowania praw własności intelektualnej
|
|
|
09W
|
rozumie rolę diagnozy, kontroli i oceniania w pracy dydaktycznej nauczyciela muzyki, w szczególności diagnozy wstępnej grupy uczniowskiej i każdego ucznia w kontekście nauczania muzyki
|
|
|
10W
|
rozumie znaczenie rozwijania umiejętności osobistych i społeczno-emocjonalnych uczniów oraz kształtowania motywacji do uczenia się muzyki
|
|
|
11U
|
potrafi zastosować wiedzę z zakresu dydaktyki muzycznej podczas szkolnej pracy pedagogicznej i wychowawczej mając na uwadze indywidualne potrzeby edukacyjne uczniów
|
|
|
12U
|
wykazuje się umiejętnością samodzielnego opracowania typowych zadań szkolnych z zakresu muzyki oraz analizuje rozkład materiału
|
|
|
13U
|
potrafi dostosować sposób komunikacji do poziomu rozwojowego uczniów
|
|
|
14U
|
potrafi kreować sytuacje dydaktyczne służące aktywności i rozwojowi zainteresowań uczniów muzyką
|
|
|
15U
|
umie podejmować skuteczną współpracę w procesie nauczania muzyki z rodzicami lub opiekunami uczniów, pracownikami szkoły i środowiskiem pozaszkolnym
|
|
|
16U
|
umie dobierać metody pracy klasy oraz środki dydaktyczne, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej, aktywizujące uczniów i uwzględniające ich zróżnicowane potrzeby edukacyjne w zakresie edukacji muzycznej
|
|
|
17U
|
potrafi merytorycznie, profesjonalnie i rzetelnie oceniać pracę uczniów oraz konstruować sprawdziany umiejętności uczniów
|
|
|
18U
|
potrafi przeprowadzić wstępną diagnozę umiejętności muzycznych ucznia
|
|
|
19K
|
jest przygotowany do adaptowania metod pracy do potrzeb i różnych stylów uczenia się muzyki przez uczniów
|
|
|
20U
|
jest gotów do popularyzowania wiedzy o muzyce i jej znaczeniu wśród uczniów i w środowisku szkolnym oraz pozaszkolnym
|
|
|