01
|
ma wiedzę o specyfice przedmiotu, zna główne pojęcia glottodydaktyczne a także analizuje i porównuje różne teorie przyswajania języka obcego oraz ich przydatność dla własnych działań dydaktycznych (wybór metod nauczania, świadomość ich teoretycznych przesłanek).
|
|
|
02
|
zna powiązania glottodydaktyki z innymi dyscyplinami (językoznawstwo, pedagogika, psychologia, psycholingwistyka, socjolingwistyka).
|
|
|
03
|
zna główne fazy przyswajania języka, różnice pomiędzy naturalnym przyswajaniem a uczeniem się, oraz uwarunkowania psycholingwistyczne bilingwizmu.
|
|
|
04
|
zna procesy kognitywne charakteryzujące przebieg akwizycji języka obcego w wieku dorastania oraz osób dorosłych, a także ich uwarunkowania biologiczne i społeczne, oraz indywidualne zdolności w uczeniu się języka obcego
|
|
|
05
|
potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu glottodydaktyki, formułować problemy istotne dla nauczyciela języka obcego na III i IV etapie edukacyjnym
|
|
|
06
|
potrafi integrować wiedzę z zakresu językoznawstwa i psychologii w celu interpretacji procesów kognitywnych w akwizycji języka, przygotowując się do analizowania rzeczywistego przebiegu tych procesów na lekcji języka obcego.
|
|
|
07
|
posiada świadomość poziomu swojej wiedzy teoretycznej z zakresu glottodydaktyki i jest przygotowany do samodzielnego jej pogłębiania i aktualizowania.
|
|
|
08
|
ukierunkowuje swoje zainteresowania i określa zadania istotne dla praktycznych działań nauczyciela języka obcego w gimnazjum i liceum
|
|
|