Zapomniałeś hasła? |

Przeglądanie modułowych efektów kształcenia

Kierunek:Filologia romańska (język hiszpański), II stopień [4 sem], stacjonarny, ogólnoakademicki, rozpoczęty w: 2012
Specjalność:cały kierunek
Moduł:Seminarium magisterskie
Akcje
Drukuj
Symbol Opis Kierunkowe efekty kształcenia Obszarowe efekty kształcenia
01 ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej w zakresie literatury hiszpańskiej i hispanoamerykańskiej oraz jest przygotowany do zastosowania tej wiedzy w przyszłej działalności profesjonalnej
02 zna na poziomie rozszerzonym pojęcia z dziedziny literaturoznawstwa
03 ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę z zakresu terminologii i metodologii badań literaturoznawczych
04 ma uporządkowaną, pogłębioną i rozszerzoną wiedzę z zakresu literatury hiszpańskiej i hispanoamerykańskiej
05 ma pogłębioną wiedzę o powiązaniach literaturoznawstwa z innymi dziedzinami nauk humanistycznych
06 zna współczesne szkoły badawcze i dokonania naukowe z zakresu literaturoznawstwa
07 zna i rozumie zaawansowane metody analizy i interpretacji różnych wytworów kultury właściwe dla tradycji, teorii i szkół badawczych w literaturoznawstwa
08 zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego
09 potrafi dokonać właściwej selekcji i analizy informacji pochodzących z różnych źródeł, oraz ocenić ich przydatność dla studiowanych języków
10 posiada pogłębione umiejętności badawcze (tj. i analiza prac innych autorów, synteza poglądów, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentacja wyników), umożliwiające oryginalne rozwiązywanie złożonych problemów z zakresu literatury hiszpańskiej i hispanoamerykańskiej
11 właściwie wykorzystuje i integruje nabytą wiedzę z zakresu literaturoznawstwa przygotowując się do rozwiązywania problemów związanych z wykonywaniem przyszłego zawodu
12 potrafi rozpoznać różne rodzaje tekstów i wytworów kultury materialnej krajów hispanojęzycznych
13 właściwie rozumie, analizuje i interpretuje zagadnienia z dziedziny literaturoznawstwa w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, oraz miejsca w procesie historyczno-kulturowym
14 porównuje różne koncepcje teoretyczne, uwzględniające nowe osiągnięcia dotyczące badań nad literaturą
15 potrafi przedstawić spójną argumentację z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów oraz formułować odpowiednie wnioski i tworzyć syntetyczne podsumowania
16 posiada umiejętność formułowania opinii krytycznych i ich prezentacji w różnych formach i mediach, w odniesieniu do zjawisk kulturowych hiszpańskiego obszaru językowego, opierając się na wiedzy naukowej z zakresu literaturoznawstwa
17 potrafi przygotować spójne wypowiedzi ustne o różnej długości, dotyczące różnorodnej tematyki ogólnej, a także tematyki związanej z analizą literacką tekstów hispanojęzycznych
18 posiada świadomość poziomu swojej wiedzy oraz konieczności jej ustawicznego, samodzielnego pogłębiania, inspirując innych do podobnych działań w tym zakresie
19 jest przygotowany do samodzielnego pogłębiania i aktualizowania swojej wiedzy z zakresu literatury hiszpańskiej i hispanojęzycznej
20 potrafi współpracować z innymi w tworzeniu prac projektowych i realizacji wspólnych opracowań
21 potrafi współpracować z osobami w grupie przy rozwiązywaniu zagadnień i problemów szczegółowych, wymagających pogłębionej znajomości z zakresu literatury hispanojęzycznej
22 potrafi ukierunkować swoje zainteresowania, określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
23 potrafi identyfikować i analizować własne zadania związane z przygotowaniem się do wykonywania zawodu
24 potrafi docenić tradycję i dziedzictwo kulturowe krajów romańskiego obszaru językowego
25 posiada aktywną postawę badacza i przyszłego popularyzatora kultury krajów hispanojęzycznych
26 systematycznie uczestniczy w życiu kulturalnym związanym z językiem i cywilizacją krajów hispanojęzycznych interesuje się aktualnymi wydarzeniami kulturalnymi i nowymi zjawiskami w sztuce tych krajów