K_W01
|
potrafi w ramach własnego warsztatu badawczego wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje z wykorzystaniem różnorodnych baz danych i systemów wyszukiwawczych oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy w oparciu o pogłębioną wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej literaturoznawstwa w obrębie nauk humanistycznych, którą jest w stanie rozwijać i twórczo stosować w działalności profesjonalnej, mając świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności i rozumiejąc potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego oraz kulturalnego
|
|
|
K_W02
|
posiada umiejętność pogłębionych działań badawczych obejmujących pisemną i ustną krytyczną analizę, interpretację oraz samodzielną ocenę wartości artystycznej, poznawczej i perswazyjnej tekstów kultury z różnych epok i obiegów, w oparciu o rozszerzoną wiedzę o literaturze polskiej, jej periodyzacji i głównych tendencjach rozwojowych (także w obrębie literatury najnowszej), obejmującą znaczącą liczbę ważnych autorów i dzieł od początków po czasy współczesne, w kontekście wybranych, szczegółowych zagadnień z literatury powszechnej
|
|
|
K_W04
|
umie w pogłębiony sposób formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia pozwalające na oryginalne rozwiązywanie złożonych problemów w obrębie studiowanych dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, wykorzystując zdobytą wiedzę i umiejętności do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
|
|
|
K_W05
|
posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, ustnego i pisemnego opracowania własnych badań, formułowania wniosków, tworzenia syntetycznych podsumowań oraz prezentacji ich wyników, z wykorzystaniem terminologii naukowej na poziomie rozszerzonym w zakresie dyscyplin komplementarnych dla studiowanego kierunku
|
|
|
K_W06
|
potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę, poszerzać umiejętności badawcze w pracy indywidualnej i zespołowej, podejmować działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową, wykorzystując wiedzę o roli piśmiennictwa literackiego w kształtowaniu kultury polskiej i sposobach jego estetycznego oddziaływania i mając świadomość rozmiarów i rangi literatury polskiej, jej miejsca w kulturze polskiej i europejskiej
|
|
|
K_W07
|
potrafi integrować wiedzę z różnych dyscyplin w zakresie nauk humanistycznych i stosować ją w nietypowych sytuacjach profesjonalnych, wykorzystując pogłębioną znajomość powiązań studiowanych dyscyplin z innymi dziedzinami dyscyplinami nauk humanistycznych umożliwiającą integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin
|
|
|
K_W08
|
potrafi tworzyć i redagować teksty należące do różnych odmian języka oraz formułować dłuższe wypowiedzi – ustne i pisemne, z wykorzystaniem bogatego słownictwa i terminologii właściwej dla studiowanej dyscypliny oraz dyscyplin pokrewnych, z wykazaniem niezależnego krytycznego myślenia i argumentowania, w oparciu o ugruntowaną i poszerzoną wiedzę o dziedzictwie kulturowym, instytucjach kultury w regionie i kraju, i przy orientacji we współczesnym życiu kulturalnym, i systematycznie uczestnicząc w sposób bezpośredni lub przy wykorzystaniu różnych mediów w różnorodnych formach życia kulturalnego w regionie i kraju, oraz świadomie kształtując i pielęgnując własne zainteresowania kulturalne;
|
|
|
K_W11
|
potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku oraz dziedzin i dyscyplin pokrewnych oraz z niespecjalistami, a także popularyzować wiedzę polonistyczną oraz wiedzę o wytworach kultury i jej instytucjach, wykorzystując uporządkowaną, pogłębioną wiedzę o pozaliterackich kontekstach literatury polskiej kształtujących procesy jej tworzenia i odbioru oraz o roli środków masowego przekazu w kształtowaniu kultury współczesnej i sposobach funkcjonowania kultury w mediach oraz doceniając tradycję i dziedzictwo kulturowe ludzkości, realizowane również przez zachowanie miejsca i roli języka i kultury „małej ojczyzny” i aktywnie uczestnicząc w działaniach na rzecz zachowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy
|
|
|