01
|
Identyfikuje sposoby organizowania procesu nauczania i wychowania w szkole
|
|
|
02
|
Rozpoznaje i analizuje zasady współpracy nauczyciela w ramach jego działalności dydaktyczno-wychowawczej z rodzicami oraz innymi specjalistami (np. pedagogiem szkolnym, psychologiem, logopedą)
|
|
|
03
|
Analizuje i weryfikuje własny poziom umiejętności z zakresu komunikowania się w rzeczywistości szkolnej, dzięki czemu potrafi stosować umiejętności asertywne w różnych sytuacjach szkolnych
|
|
|
04
|
Korzysta ze swoich umiejętności wnikliwego obserwowania, prowadzenia rozmowy, przeprowadzania badań socjometrycznych oraz interpretowania zebranych na tej podstawie danych i opracowania charakterystyki wybranej klasy szkolnej
|
|
|
05
|
Przeprowadza obserwacje i rozmowy z uczniami, umożliwiające zapoznanie się z sytuacją szkolną oraz formami pomocy dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, na ich podstawie dokonuje charakterystyki ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
|
|
|
06
|
Analizuje działania wychowawcy klasy na rzecz stymulowania rozwoju i integracji grupy oraz ocenia ich skuteczność
|
|
|
07
|
Wykazuje aktywność i zaangażowanie w wychowawcze oddziaływania na uczniów w procesie nauczania
|
|
|
08
|
Jest świadomy problemów w pracy dydaktyczno-wychowawczej oraz wykazuje gotowość do komunikowania się i współpracy z otoczeniem
|
|
|
09
|
Świadomie rozwija własne kompetencje intra- i interpersonalne oraz wykorzystuje je w trakcie
|
|
|