K_W01
|
umie formułować i analizować problemy badawcze, dobiera metody i narzędzia pozwalające na rozwiązywanie typowych problemów w obrębie studiowanych dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, wykorzystując podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu literaturoznawstwa i językoznawstwa w obrębie nauk humanistycznych i o ich powiązaniu z innymi dziedzinami nauki i dyscyplinami naukowymi z tego obszaru wiedzy, ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego oraz kulturalnego
|
|
|
K_W02
|
posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, formułowania wniosków, ustnego i pisemnego opracowania własnych badań oraz prezentacji wyników badań, w oparciu o podstawową wiedzę o roli piśmiennictwa literackiego w kształtowaniu kultury polskiej i podstawowe metody analizy i interpretacji dzieł literackich oraz innych tekstów kultury
|
|
|
K_W03
|
potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami z zakresu literaturoznawstwa w typowych sytuacjach profesjonalnych, zna podstawową terminologię naukową w zakresie dyscyplin komplementarnych dla studiowanego kierunku
|
|
|
K_W04
|
potrafi docenić rozmiar i rangę literatury polskiej, jej miejsca w kulturze polskiej i europejskiej, ma podstawową wiedzę o literaturze polskiej, jej periodyzacji, o charakterystycznych dla epoki ujęciach gatunkowych, kluczowych cechach estetyki, form i idei, głównych tendencjach rozwojowych od początków po czasy współczesne w kontekście historycznych przemian literatury europejskiej,
|
|
|
K_W05
|
potrafi rozpoznać zróżnicowane rodzaje tekstów kultury pochodzące z różnych epok i obiegów, potrafi dokonać w formie ustnej i pisemnej ich krytycznej analizy oraz interpretacji przy użyciu typowych metod badawczych w celu określenia znaczeń, oddziaływania społecznego ze wskazaniem właściwych kontekstów kulturowych, a także umie formułować na tej podstawie krytyczne sądy, wykorzystując wiedzę o pozaliterackich (historycznych, filozoficznych, społecznych, ideologicznych, kulturowych, antropologicznych) kontekstach literatury polskiej kształtujących procesy jej tworzenia i odbioru, uczestniczy w sposób bezpośredni lub przy wykorzystaniu różnych mediów w różnorodnych formach życia kulturalnego w regionie i kraju, świadomie kształtuje i pielęgnuje własne zainteresowania kulturalne
|
|
|
K_W06
|
posiada umiejętność lektury tekstu naukowego z zakresu poznawanych w ramach studiów przedmiotów prowadzącą do przywoływania różnych stanowisk badawczych, merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poznanych poglądów i formułowania wniosków, w oparciu o podstawową wiedzę o obiegach oraz związkach kontekstowych literatury polskiej z innymi dziedzinami sztuki, potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i umiejętności do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
|
|
|
K_W07
|
potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku, ma wiedzę o polskim dziedzictwie kulturowym, o najważniejszych zjawiskach i tendencjach rozwojowych kultury współczesnej, o instytucjach kultury w regionie i kraju oraz o najważniejszych przejawach ich działalności
|
|
|
K_W08
|
potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku, ma wiedzę o polskim dziedzictwie kulturowym, o najważniejszych zjawiskach i tendencjach rozwojowych kultury współczesnej, o instytucjach kultury w regionie i kraju oraz o najważniejszych przejawach ich działalności
|
|
|
K_W09
|
potrafi odpowiednio określić cele oraz sposoby ich realizowania w ramach podejmowanych zadań badawczych i społecznych, wykorzystując podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych współczesnych naukowych osiągnięciach w zakresie badań literaturoznawczych
|
|
|
K_W11
|
posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, formułowania wniosków, ustnego i pisemnego opracowania własnych badań oraz prezentacji wyników badań, w oparciu o podstawową wiedzę o roli piśmiennictwa literackiego w kształtowaniu kultury polskiej i podstawowe metody analizy i interpretacji dzieł literackich oraz innych tekstów kultury
|
|
|